dinsdag 10 augustus 2010

Paardencoachingservaringen van Mascha Broos, 17 jaar.

Ik volg een kappersopleiding op het ROC Tilburg.

Ik ben bij Charlotte van Iersel geweest voor mijn eerste paardencoachingservaringen. Het was voor mij weer een hele ervaring om zo iets te doen! Ik heb er zeker wel wat van geleerd.

Ik was dus bij Charlotte en vertelde een beetje wat mij dwars zat. Zo vertelde ik dat ik mijn vader heel erg miste, en op het moment dat ik dat zei, kwam er direct een paard naar mij toe (Vlerk). Dat was heel bijzonder! Maar vervolgens kwam er nog een paard op me af (Nisco). Dat paard (Nisco) kwam de hele tijd tegen mij aan beuken en hierdoor liep het eerste paard (Vlerk) weg naar een hoekje in de wei.

Even later liep ik zelf naar Vlerk toe en ging hem een beetje knuffelen. Dit paard nam mij in bescherming en het gaf me een heel fijn en vertrouwd gevoel. Dat gevoel had ik in zoveel jaren gemist en opeens was het er weer. Dat gevoel dat ik miste was weer terug. Het paard voelde aan wat ik voelde en trooste mij door bij mij in de buurt te zijn en de hele tijd bij mij te blijven.

Daarna vroeg ik aan het paard heel zachtjes of ie met mij wou mee lopen, en ik draai me om en het paard liep vanzelf los met mij mee. Ik had zo iets nog nooit mee gemaakt sinds vandaag dan. Ik weet ook nu wat de oorzaak is van het missen van mij vader en dat dankzij '' De kracht tussen mens en paard! ''

Geen opmerkingen:

Een reactie posten