donderdag 29 juli 2010

Paardencoachingservaringen van Loes, 27 jaar. ACHMEA-DiVA

Ik werk bij Interpolis/Achmea als acceptatieadviseur en Charlotte is een directe collega van me.

Het enthousiasme wat Charlotte uitstraalt en de manier waarop ze met allerlei dieren en met name paarden verbonden is, vind ik geweldig. Toen ik te horen kreeg dat ze bezig is met paardencoaching werd ik erg nieuwsgierig. Ik had geen idee wat zoiets inhield en gezien ik op het werk een onrustige periode had, heb ik een afspraak gemaakt.

Een tijdje terug ben ik bij haar geweest. Charlotte had vantevoren nog wat vragen gesteld en vervolgens gingen we de wei in. Op het moment dat we de wei instappen kwam er gelijk een paard op me af. Ik schrok hiervan en Charlotte en ik gingen weer even de wei uit. Charlotte vroeg of ik de laatste tijd ergens van ben geschrokken en dat klopte inderdaad. Charlotte stelde me gerust en vroeg of ik weer de wei in wilde gaan. Dat deed ik en ik moest zelf bepalen waar ik ging staan. De 4 paarden gingen met zijn allen met de rug naar me toe staan. 2 aan de ene kant, 2 aan de andere kant. Er gebeurde verder niks. Ook dit heeft een betekenis vertelde Charlotte me.

Ik voel dat ik ook op een punt sta om een bepaalde richting op te gaan. Maar Charlotte gaf ook aan dat een bepaalde rust wellicht ook belangrijk voor mij kan zijn nu. Keuzes maken is misschien beter om later te maken, wanneer ik die rust weer heb gevonden. Daarna kwam er ineens een paard op me af. Dit kunnen we zien, dat wat ik wil/ zoek uiteindelijk wel naar me toe zal komen i.p.v. zelf op zoek te gaan.

Ik vond de paardencoaching een bijzondere ervaring. Iedereen kan ik zo'n sessie aanraden, zeker met een persoon als Charlotte. Ze is niet alleen super enthousiast, maar kan ook goed luisteren en dingen analyseren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten