woensdag 4 februari 2015

Als startend systemisch paardencoach het oefenveld ingestapt.

Ik ben als startend systemisch paardencoach, het oefenveld ingestapt. Mijn opleiding is al even geleden afgerond, maar toch blijft het altijd weer spannend wat zich zal gaan ontvouwen die dag. Tijdens de (overigens bijzonder gastvrije, maar wie Charlotte kent, weet dat gastvrijheid een vast ingrediënt is, thnks again girl,,x) ontvangst, werden vrij snel op een natuurlijke manier een aantal gemeenschappelijke thema's duidelijk, waardoor het ijs snel gebroken was, en welke een mooie opening vormden om daarna vanuit gelijkwaardigheid buiten aan de slag te gaan met de paarden. Het was heel bijzonder om een andere startende collega aan het werk te zien, en ook om te zien op welke momenten iemand volledig in zijn kracht staat, en welke punten nog aandacht behoeven, en wat het oppikken van deze informatie betekent voor mijn eigen ontwikkelngsproces als paardencoach. Het was ook fijn om daarna zelf als coach de bak in te stappen, hoewel het veld zich in feite al geopend had op het moment dat we tussen de bak en de weilanden stonden (maar misschien ook al veel eerder deze dag). Voor mij was dit weer eens de bevestiging dat alle elementen uit de omgeving meedoen, dat een veld zich niet laat kaderen door een bakrand of iets dergelijks, maar dat daarbuiten soms, juist die dingen aan het licht willen komen die zo belangrijk zijn dat je er eigenlijk niet omheen kunt. Wat ook heerlijk was, is dat ik zo'n lief mailtje kreeg van de coachee om me te bedanken voor de coaching. Een boost voor het zelfvertrouwen! Ik ben een mooie ervaring rijker, het oefenveld is een prachtig initiatief, ik heb fantastische mensen ontmoet, echt een aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in paardencoaching, maar in het bijzonder voor startende paardencoaches! Dank jullie wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten