woensdag 1 augustus 2012

Individuele Coaching - Ilse van Dijck

‘ Paardencoaching’ een titel die steeds vaker mijn aandacht trekt.
Ik lees er over in tijdschriften, lees boeken en het boeit mij meer en meer... “ Mmm, dit zou ik ook graag eens ervaren”, bedenk ik , “ want de taal van de ziel wil ik graag leren spreken!”
Mijn dochter en ik rijden zelf paard en dus kom ik in regelmatig in contact met deze prachtige dieren.
Paarden zijn mystieke wezens en op één of andere manier voel ik mij na een paardrijles of na een kort contact met hen altijd energieker, blijer, kortom ; ze doen iets met me!
En dan krijg ik de gegevens van jou, Charlotte, van een vriendin met een prachtig verhaal erbij , over haar paardencoaching met jou en ik weet: dit is wat ik zoek!
De afspraak is gemaakt en ik kijk nieuwsgierig uit naar wat volgt.
Mijn verhaal:
Ik kom toe bij de paarden en een prachtig wit paard met sterke uitstraling wacht ons op. Charlotte legt me kort uit wat paardencoaching is en stelt voor dat we de weide in gaan. Het witte paard (Liberty) komt bij me staan en de andere 3 aanwezige paarden komen nieuwsgierig kijken. Plots draaien de drie hun achterhand naar me toe, lopen enkele passen weg , kijken alle drie naar beneden en blijven zo staan. Wat er toen precies met me gebeurde weet ik niet , maar een grote golf van verdriet welt in me op. Ik doe erg mijn best om mijn tranen te bedwingen maar tevergeefs. De emotie is sterk en ik kan niet anders dan eraan toegeven. Charlotte praat rustig en beheerst, ze stelt me vragen op basis van wat ze observeert.  Ik luister naar haar vraag en krijg een beeld. Hoe kan dit? Het beeld krijgt een betekenis! Hoe kunnen die paarden uitbeelden hoe ik ben? Kunnen zij werkelijk mijn onderbewuste lezen? Dat moet wel zijn want iets later brengen ze mij nog meer levenslessen.
 
Wat later komt een grote, sterke bruine ruin (Nisco) naar mij toe. Een derde maal wordt mijn onderbewustzijn door de paarden geprojecteerd maar ik leer bij. 
Wat voel ik mij nu trots, maar nogmaals wat een wijsheid bezitten die paarden toch! En het mooie is ; ze spiegelen zonder oordeel, iets waar wij mensen nog aan kunnen werken. Het is toch zo makkelijk om de schuld bij een ander te leggen en te (ver)oordelen.
We ronden de sessie af , bedanken de paarden en gaan naar huis maar ik voel de verandering en ik weet: de paarden hebben mij geholpen om iets meer mezelf te zijn. Deze ervaring neem ik voor de rest van mijn leven mee!
De paarden hebben mij geleerd dat gevoel ons nooit in de steek laat, verstand wel... Gevoel is de taal van de ziel en paarden spreken deze taal!
“Bedankt Charlotte voor deze bijzondere ervaring!!”
Ilse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten