donderdag 17 februari 2011

Paardencoachingservaringen van Rutger Buijks.

Ik ben woensdag 16 februari bij Charlotte geweest om een coachsessie bij haar te ervaren. Ik was erg benieuwd naar hoe het zou gaan, en wat eruit zou komen.

In het begin stonden we in een bak die aangesloten was aan de bak waarin we zouden gaan werken. Hier stonden al 2 paarden in: een paard en een pony. Tijdens de uitleg van Charlotte kwam het paard me al inspecteren en nam al een bepaalde houding aan. Later tijdens de sessie kwamen we erachter dat dit dus al wat betekende en kon ik hierin ook veel herkennen.

Tijdens de sessie zelf namen de paarden ook houdingen en gedrag aan wat absoluut paste bij het eerste paard. Ik vond het heel bijzonder om mee te maken, en het heeft ook echt geholpen. Ik kan er ook weer met een nieuwe volgeladen batterij ertegenaan. Toen ik later terug op school kwam voelde het ook een beetje alsof ik wat heb los gelaten.

Het was heel relaxed om buiten bezig te zijn met die paarden, hoe zij bezig waren met mijn 'probleem' en om van Charlotte, in principe hierin een buitenstaander, heel goed toegelicht te krijgen wat zij op dat moment er bij voelde en wat de paarden bedoelden. Ook Charlotte hielp erg mee en kon goed verwoorden wat er uitgebeeld werd. Ik vond het fijn dat ze ook heel direct was naar mij toe, want dat is ook goed om misschien iets beter te begrijpen of mee te nemen. Echt een dik compliment voor Charlotte, maar natuurlijk ook voor de paarden!

Met vriendelijke groet,

Rutger Buijks
Student Studio T

Geen opmerkingen:

Een reactie posten