donderdag 17 februari 2011

Paardencoachingservaringen van Ingeborg van den Akker.

Ik ken Charlotte al jaren, we hebben samen gewerkt in het onderwijs. Charlotte was echter meer dan een collega, we hebben vaak hele intense gesprekken gevoerd over ons werk, maar zeker ook over het leven.

Nadat we elk op een andere werkplek zijn begonnen, is het contact gebleven.

Toen ik hoorde dat ze een opleiding tot paardencoach had gevolgd, was ik daar heel erg benieuwd naar. Het leek me iets dat perfect bij haar past. Haar liefde voor paarden en haar talent voor het begeleiden van mensen.

Ik ben zelf bezig met een managementopleiding voor het basisonderwijs en ik wilde weleens een sessie met de paarden doen, om te kijken wat ik er van kan leren m.b.t. mijn managementkwaliteiten.

Het was een geweldige ervaring!

De eerste minuten was ik, door een vroegere negatieve ervaring met een valse Shetlander, wat angstig en zenuwachtig. Die zenuwen waren echter zo over. Vlerk, het paard dat ik had gekozen, was fantastisch en al snel vertrouwde ik hem.

Het was verbluffend om te zien, dat hij echt als een spiegel werkt. De dingen die naar voren kwamen, waren als een blauwdruk over mijn werk, maar ook mijn leven te leggen.

De uitkomsten van de sessie zijn voor mij heel verhelderend en ik kan ze ook meteen gaan toepassen.

Vlerk en Charlotte: Bedankt voor deze bijzondere ervaring!

Ingeborg van den Akker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten