donderdag 16 september 2010

Paardencoachingservaringen van Danielle Driessen, ACHMEA-DiVA

Ik ben Danielle Driessen, werkzaam als Acceptatie Adviseur bij Achmea. Ik ben een directe collega van Charlotte en tevens een vriendin van haar.

Van een aantal collega’s had ik zo’n enthousiaste reacties gehoord op de paardencoaching, dat ik zelf ook nieuwsgierig werd. Ik heb dus mijn stoute schoen aangetrokken en ook een afspraak met Charlotte gemaakt.

Toen ik in de auto zat onderweg van Tilburg naar Ravels zat ik me te bedenken wat mijn vraagstuk zou worden aan de paarden. Ik wou graag wat meer inzicht in mijn persoonlijke ontwikkeling, dit omdat ik bezig ben met een zoeken van een passende opleiding en bezig ben met de waar wil ik staan over 5 -10 jaar…

Ik was tevens een beetje zenuwachtig en nieuwsgierig…

Ik kwam bij Charlotte aan en we zijn met haar auto naar de wei gereden. Ze was enthousiast aan het vertellen dat als we er zo meteen aankwamen de paarden ons zouden begroeten bij het hek. Toen we aankwamen stond er maar 1 paard, de rest stond niet in het zicht… dit was het begin van een bijzondere coaching….

Toen we in de wei stonden kwam er een heel ander onderwerp aan bod dan mijn persoonlijke ontwikkeling, namelijk de band tussen mij en mijn vader. Ik vond het zo bijzonder dat de paarden dit aan kunnen voelen en daarnaast erg knap van Charlotte dat ze de juiste vragen kan stellen.

De sessie was voor mij erg emotioneel, maar ook goed om er een keer alles uit te gooien en dat lucht op !!!!

Mijn vader werd gerepresenteerd en ook mijn tante en mijn hond kwamen in de sessie voor, kleine dingen die Vlerk bijvoorbeeld deed, leken op het gedrag van mijn hond en tante, zo bijzonder….

Er was nog een ding wat ik zo apart vond. Ik liep vanaf mijn vakantie met zware hoofdpijn en na deze sessie heb ik geen hoofdpijn meer gehad. Ik denk dat ik onbewust zo met dit onderwerp bezig ben geweest dat dit voor de hoofdpijn zorgde.

Toen ik onderweg naar huis was vanuit Ravels naar Tilburg was ik helemaal hyper! Ik wou het graag tegen iedereen vertellen en toch ook weer niet omdat het erg persoonlijk is allemaal. Ik ging die avond naar mijn vriend Kevin (die is erg nuchter en geloofd niet zo in deze dingen). Ik vertelde mijn verhaal en hij hing echt aan mijn lippen, hij snapte ook niet hoe dit kon. Ik heb het daarna met een aantal vriendinnen erover gehad en de een staat er voor open en de ander niet. Ik denk dat je een coaching gewoon moet ervaren.

Het was voor mij een ervaring om nooit te vergeten!!!!

En om zo’n spiegel voor je te krijgen is goed, aan de meesten problemen kun je zelf iets doen, dat heb ik geleerd in deze coaching en ga ik ook zeker doen.

Ik ben echt onder de indruk van de sessie!!! En voelde me heel erg op mijn gemak bij Charlotte als coach. Charlotte ik vind dat je het geweldig doet, ga zo door!!!! En ik ben heel benieuwd hoe onze collega’s aanstaande woensdag de teamcoaching met Vlerk gaan ervaren.

Ik kom nog graag een keer terug….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten