zaterdag 18 september 2010

Paardencoachervaringen van Pleun de Bonth met haar paard Verrochio.

Een aantal weken terug heb ik ook voor het eerst mijn ervaring opgedaan met een paardencoaching. Heel verbaaswekkend was dat voor mij.

Ik had mijn paard Verrochio samen met Charlotte op de wei gezet. Vervolgens begon Verrochio eigenlijk gewoon haar eigen ding te doen....namelijk...eten.

Eenmaal toen Charlotte en ik in gesprek waren over iets diepgaans, zag je mijn paard heel appart reageren op de dingen.

Ik liep rondjes door de wei heen, en mijn paard volgde mij zonder dat ik er iets voor moest doen. Op een bepaald moment begon ze tijdens ons gesprek heel hard te rennen en zag ze mij niet meer staan. Ook heeft mijn paard Charlotte naar de andere kant van de wei gebracht, om de 'afstand' aan te geven tussen mij en de persoon waar het niet zo lekker mee liep. Heel appart, want zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

Het is voor mij een ervaring geweest om nooit meer te vergeten, ook omdat ik mijn eigen paard nu op een hele andere manier heb kunnen zien. We hebben samen zo'n goede band, en die is nu alleen maar aangedikt. Erg indrukwekkend.

Bedankt Charlotte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten