vrijdag 4 november 2011

Paardencoaching en Mindfulness 22-10-2011

Charlotte van Iersel & Natasja Tijsma
www.CV-coaching.nl & www.reikiloonopzand.nl



Op een vroege ochtend op 22 oktober vertrek ik onder het genot van een stralende zon naar Ravels om mijn eerste ervaring op te doen met Charlotte bij een paardencoaching.

De vogels fluiten het verkeer is rustig en de temperatuur is slechts 1 graad.

Nadat ik Charlotte heb opgehaald vertrekken we samen naar de Paradijsweide. Wanneer ik er aankom begrijp ik de naam.

Kort erna verschijnen de groepsleden die allemaal nieuwsgierig zijn naar de dingen die er gaan gebeuren. Nadat Charlotte een korte duidelijke uitleg heeft gegeven, gaat ieder persoon alleen de wei in. Je mag er doen wat je wilt. Een paard aaien of erbij staan of gewoon langslopen, alles is OK.

Terwijl ieder persoon de wei inloopt verklaard Charlotte het gedrag van de verschillende paarden. En terwijl dit proces bezig is worden er zachte draden van begrip en saamhorigheid geweven tussen de paarden en de deelnemers. Terwijl deze ongelooflijk koude ochtend zijn best doet om ons af te schrikken vergeten we dat het zo koud is doordat we zo geboeid zijn. Op de achtergrond schijnen gouden zonnestralen als een krans door de verderop gelegen bomen.

Heel af en toe mag ik een aanvulling geven, zodat de ochtend heel geslaagd is. Nadat de groep afscheid heeft genomen praten Charlotte en ik nog even na en realiseren we ons wat een fijne ochtend er heeft plaatsgevonden.

Vervuld van dankbaarheid dat ik onderdeel heb mogen zijn van dit geheel rij ik naar huis.

Het was fantastisch en ik verheug me nu al op de volgende keer.

Bedankt dat jij bent wie je bent Charlotte.

Met vrolijke groet

Natasja
Helpende Handen.
Reiki-en Sensipraktijk
www.reikiloonopzand.nl
natasjatijsma@home.nl
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten